Meer naamsbekendheid voor Quva

Quva-case-copywritings

Project Details

Project Naam:
Meer naamsbekendheid voor Quva

Project Details

Quva is een Nederlandse producent van ingebouwde vacuümapparaten. Met de ingebouwde apparatuur kun je voedsel en dranken tot wel 3 keer langer vers bewaren en binnen 10 minuten jouw eten marineren.

Quva-Copywritings
Quva-meer-bekendheid

Van onbekend naar “dit moet ik hebben”

Erik, oprichter van Quva kwam naar ons toe om meer naamsbekendheid te genereren voor het merk. Een Quva aanschaffen doe je niet 1, 2, 3… het wordt namelijk naadloos ingebouwd in het keukenblad. De doelstelling was daarom om het “dit moet ik hebben” gevoel over te dragen aan de doelgroep, zodat zij als eerste aan Quva moeten denken wanneer zij een nieuwe keuken aanschaffen. Daarnaast was het belangrijk om de doelgroep te informeren over de mogelijkheden van Quva, aangezien het om een product gaat die nergens anders te vinden is.

1

Meetbaar maken

We zorgden ervoor dat alles op de website inzichtelijk werd. Pixels werden geïnstalleerd, knoppen meetbaar gemaakt en Google Analytics werd toegevoegd om een duidelijk beeld te krijgen van de bezoekers.
2

Advertenties

Met de aangeleverde content werden pakkende advertenties geschreven, in verschillende fases van een bezoeker. De eerste advertentie die men te zien kreeg was om de aandacht te trekken, terwijl de advertentie daarna juist informatief was.
3

Optimaliseren

Op basis van de resultaten konden we inzien waar bezoekers tegenaan liepen. Zo bleek dat er bepaalde functionaliteiten op de website niet duidelijk waren, waardoor we deze struikelblokken uit de website konden halen. Daarnaast werd duidelijk dat er meerdere advertenties nodig waren om het product uit te leggen.

Een grotere naamsbekendheid

Door middel van doelgerichte targeting konden we specifieke kookliefhebbers targeten in het hogere segment. In totaal werden er meer 100.000 mensen bereikt, met een gemiddelde frequentie van 8 advertenties. Dit zorgde ervoor dat deze mensen niet alleen Quva herkenden, maar we ook het gehele verhaal konden overbrengen. Denk aan de voordelen, de verkooppunten en het installatieproces.

*Quva is in september 2023 overgenomen door Bora Lüftungstechnik GmbH. We willen Erik hartelijk danken voor het vertrouwen in Copywritings.

Hulp bij naamsbekendheid? Schakel Copywritings in!

Bij Copywritings denken we graag met je mee om jouw naamsbekendheid te vergroten. We doen dit niet volgens één strategie, maar maken een plan op maat. Van offline naamsbekendheid in een lokale krant, tot social media advertenties die over de hele wereld te zien zijn. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!