Blog

How to: Niet-doelgroepgericht schrijven

How to: Niet-doelgroepgericht schrijven

In deze blog vertellen we je hoe je juist niet voor je doelgroep moet schrijven. Zo kun je jouw verhaal vertellen én teksten schrijven die de lezer inspireren.

Hoe analyseer je de bol.com zoektrends

Hoe analyseer je de bol.com zoektrends

Je bent een verkoper die wilt excelleren op bol.com, het analyseren van zoektrends is daarbij cruciaal. Maar hoe doe je dat?

How to: Converterend schrijven

How to: Converterend schrijven

Converterend schrijven draait om meer dan alleen woorden op papier zetten. In deze blog vertellen we je hoe jij converterend kunt schrijven.

Alles over bounce rate

Alles over bounce rate

Je hebt een website vol potentieel, maar bezoekers klikken weg na het zien van slechts één pagina. Dit is waar de ‘bounce rate’ om de hoek komt kijken.

How to: Content uitbesteden aan een tekstbureau

How to: Content uitbesteden aan een tekstbureau

In deze blog vertellen we je hoe je jouw content kunt uitbesteden aan een tekstbureau. Zo ben je zeker van een succesvolle samenwerking!

Alles over keyword stuffing

Alles over keyword stuffing

Keyword stuffing werd ooit gezien als een snelkoppeling naar hoge zoekmachine rankings, maar leidt nu vaak tot tegenovergestelde effecten.

Juist NIET voor je doelgroep schrijven

Juist NIET voor je doelgroep schrijven

Door ons niet te beperken tot de traditionele grenzen van doelgroepgericht schrijven, openen we de deur naar een wereld van creativiteit.

Wat is een leadmagnet?

Wat is een leadmagnet?

Een leadmagnet is een hulpmiddel in online marketing. Maar wat is nu precies een leadmagnet en hoe kan het jouw marketing naar een hoger niveau tillen?

Wat is een whitepaper?

Wat is een whitepaper?

Een whitepaper is een gedetailleerd document dat een probleem onder de loep neemt, uitgebreid onderzoek presenteert en oplossingen biedt.

SEO KPI's

SEO KPI's

SEO KPI’s geven jou waardevolle inzichten in verschillende aspecten zoals rankings van zoekwoorden, organisch verkeer, click-through rates, ROI en meer.

Tekst verbetering

Tekst verbetering

In deze blog vertellen we je alles over tekst verbetering. We leggen uit waarom het zo belangrijk is en hoe je een foutloze tekst schrijft.

Wat is organische groei?

Wat is organische groei?

Stel je voor: je hebt een website, waarop je jouw producten en/of diensten aanbiedt. Maar wat als niemand die ziet?

Wat is een case study?

Wat is een case study?

Een case study is meer dan alleen een verhaal of een anekdote. Het is een analyse van een specifiek onderwerp, geval, of situatie.

Funda advertentie: zo schrijf je de perfecte verkooptekst voor jouw huis

Funda advertentie: zo schrijf je de perfecte verkooptekst voor jouw huis

Het juist adverteren van je huis op Funda is essentieel in de vastgoedmarkt.

Moeilijkheden met SEO overwinnen

Moeilijkheden met SEO overwinnen

Of je nu een startende ondernemer bent of al jarenlang een bedrijf runt, waarschijnlijk wil je dat je website op de eerste pagina van Google verschijnt.

Effectieve marketingstrategieën implementeren, zo doe je dat

Effectieve marketingstrategieën implementeren, zo doe je dat

Een briljante marketingstrategie is dan essentieel. Maar welke strategieën kun je allemaal toepassen om je merk te laten groeien?

Het bijhouden van het Google-algoritme

Het bijhouden van het Google-algoritme

Google staat synoniem voor zoeken op het internet. Het steeds veranderende algoritme van Google kan echter uitdagend zijn om bij te houden.

ROI optimaliseren

ROI optimaliseren

Het maximaliseren van je Return On Investment (ROI) is cruciaal voor elk bedrijf dat adverteert. Lees hier hoe je jouw ROI kunt optimaliseren!

Personal branding

Personal branding

Je online aanwezigheid kan even tastbaar zijn als een handdruk. Daarom is ‘personal branding’ ontzettend belangrijk. Lees er hier meer over!

Technische problemen overwinnen

Technische problemen overwinnen

Een goed functionerende website is een absolute noodzaak. Wees proactief in het onderhouden en updaten van je website.

Verhoog je betrokkenheid

Verhoog je betrokkenheid

Waarom blijft die ene post die je met hart en ziel hebt gemaakt onopgemerkt? Waarom resoneert sommige content niet en hoe kun je dit veranderen? Lees het in deze blog!

Waarom zou je een SEO tekstschrijver inhuren?

Waarom zou je een SEO tekstschrijver inhuren?

Het schrijven van de juiste SEO teksten kan ingewikkeld zijn. Maar geen paniek, er zijn experts die precies weten hoe ze dit moeten aanpakken.

Waarom headers belangrijk zijn

Waarom headers belangrijk zijn

Headers breken de tekst op in behapbare stukken, creëren focuspunten en maken het mogelijk om alle informatie in een oogopslag te vangen.

SEO op de homepage, waar moet je op letten?

SEO op de homepage, waar moet je op letten?

De homepage van je website is het digitale visitekaartje voor websitebezoekers. Maar hoe pas je SEO toe op je homepage?

Advertentie teksten schrijven: hoe doe je dat?

Advertentie teksten schrijven: hoe doe je dat?

Advertentieteksten zijn cruciaal voor succesvolle marketingcampagnes. Ze moeten overtuigend zijn en tegelijkertijd de aandacht van de lezer trekken.

SEO voor beginners

SEO voor beginners

Als je nieuw bent in de wereld van online marketing, kan SEO overweldigend klinken. Maar maak je geen zorgen; we hebben deze blog speciaal geschreven voor beginners in de wereld van SEO!

How to: korte pakkende teksten schrijven

How to: korte pakkende teksten schrijven

Het vermogen om korte teksten te schrijven die de aandacht grijpen en een boodschap overbrengen, is een kunst die elke copywriter zou moeten beheersen.

Waarom heb je een contentstrategie nodig?

Waarom heb je een contentstrategie nodig?

In de snelle wereld van vandaag is een goede contentstrategie goud waard. In deze blog vertellen we je waarom een contentstrategie zo belangrijk is.

Copywriting in een visuele wereld

Copywriting in een visuele wereld

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Maar woorden geven een beeld nog meer kracht. Dat is precies waar copywriting in de visuele wereld samen komen.

Creatief schrijven

Creatief schrijven

Ben je op zoek naar een manier om jouw teksten écht te laten opvallen in een zee van woorden? Dan is creatief schrijven de sleutel.

Copywriting voor de reisindustrie

Copywriting voor de reisindustrie

Copywriting is de stille kracht achter de reisindustrie, die bestemmingen tot leven brengt en reislust aanwakkert.

Copywriting voor sociale media

Copywriting voor sociale media

Bij sociale media heb je beperkte ruimte om je boodschap over te brengen, maar je wilt wel impact maken en opvallen.

Wat is een landingspagina?

Wat is een landingspagina?

Je hebt er vast wel eens van gehoord: de landingspagina. Maar wat is een landingspagina nou precies? Deze pagina heeft eigenlijk maar één hoofddoel: bezoekers aansporen tot actie.

Wat is een ghostwriter?

Wat is een ghostwriter?

Wat is een ghostwriter en wat doet een ghostwriter precies? In de wereld van contentcreatie spelen ze een belangrijke rol.

De kunst van het verleiden: technieken die conversies stimuleren

De kunst van het verleiden: technieken die conversies stimuleren

Conversies stimuleren door middel van je teksten… hoe doe je dat? Hoe verleid je je lezers om actie te ondernemen?

De voordelen van een content partner

De voordelen van een content partner

Wat zijn de vele voordelen van een content partner en waarom is het een slimme investering voor je bedrijf?

3 onmisbare elementen van een goede bol.com listing

3 onmisbare elementen van een goede bol.com listing

Een sterke bol.com listing kan het verschil maken tussen een kijker en een koper. Lees er in deze blog meer over!

Wat is verliestaal?

Wat is verliestaal?

Verliestaal is niet alleen waardevol voor het aantrekken van nieuwe klanten, maar kan ook een effectief middel zijn voor klantretentie.

Hoe schrijf je prikkelende tussenkopjes?

Hoe schrijf je prikkelende tussenkopjes?

Tussenkopjes zijn als signaalborden langs een snelweg en zijn cruciaal voor zowel de leesbaarheid als de SEO van je content. Maar hoe schrijf je ze?

7 praktische tips voor het optimaliseren van je webshop

7 praktische tips voor het optimaliseren van je webshop

Als webshop eigenaar ben je altijd op zoek naar manieren om meer klanten naar je online winkel te trekken.

Hoe je je content kunt optimaliseren voor long-tail zoekwoorden

Hoe je je content kunt optimaliseren voor long-tail zoekwoorden

Verover de Google zoekresultaten met long-tail zoekwoorden: ontdek de kracht van zinnen in plaats van losse woorden.

Hoe je je zoekwoordonderzoek kunt gebruiken om te bepalen waar je content over moet gaan

Hoe je je zoekwoordonderzoek kunt gebruiken om te bepalen waar je content over moet gaan

De kracht van zoekwoordonderzoek en het schrijven van content!

Hoe je je teksten kunt redigeren en verbeteren voor een beter resultaat

Hoe je je teksten kunt redigeren en verbeteren voor een beter resultaat

Het redigeren en verbeteren van teksten zorgt ervoor dat je boodschap helder en duidelijk overkomt bij je lezers.

Het belang van structuur en lay-out in teksten

Het belang van structuur en lay-out in teksten

Structuur in teksten is van essentieel belang om jouw lezers tot de laatste letter geboeid te houden.

Wat is het verschil tussen een productomschrijving en een blog

Wat is het verschil tussen een productomschrijving en een blog

Van doel tot focus en lengte tot structuur. Wat is precies het verschil tussen het schrijven van een productomschrijving en een blog?

The Unbearable Lightness of Writer’s Block

The Unbearable Lightness of Writer’s Block

Five minutes. A piece of paper. A pen. No context, no tone and absolutely no rules.

Hoe je je eigen schrijfproces kunt verbeteren en efficiënter kunt werken

Hoe je je eigen schrijfproces kunt verbeteren en efficiënter kunt werken

Zit je uren achter de computer te staren naar een leeg document? Ontdek hoe je jouw schrijfproces kunt verbeteren en efficiënter kunt werken.

Tips voor het schrijven van sales copy

Tips voor het schrijven van sales copy

Het schrijven van sales copy is een hele kunst, maar met deze tips kun je de aandacht van je doelgroep trekken en ze aanzetten tot actie!

Waarom A/B-testen bij marketing campagnes essentieel is

Waarom A/B-testen bij marketing campagnes essentieel is

Altijd al willen weten wat het belang van A/B-testen is? En wat is de link met copywriting? We vroegen het aan online marketing expert Pepijn.

Copywriting challenges

Copywriting challenges

Wil jij ook jouw copywriting naar een hoger niveau tillen en de lezers elke keer weer omver blazen met ijzersterke content? Doe deze copywriting challenges!

Werken als digital nomad: Een kijkje in de keuken bij Rosanne

Werken als digital nomad: Een kijkje in de keuken bij Rosanne

Altijd al willen weten hoe het is om als digital nomad te werken? Rosanne deelt een dag uit haar leven!

Copywriting en taalgrappen: Laat jouw lezers lachen

Copywriting en taalgrappen: Laat jouw lezers lachen

Hoe gebruik je taalgrappen in jouw teksten? We vertellen je er meer over in deze blog.

Hoe teksten kunnen helpen bij het neerzetten van je merkidentiteit

Hoe teksten kunnen helpen bij het neerzetten van je merkidentiteit

Teksten zijn een essentieel onderdeel in het neerzetten van jouw merkidentiteit. Lees er in deze blog meer over!

5 tips voor een succesvolle e-mail marketing campagne

5 tips voor een succesvolle e-mail marketing campagne

Ontdek hoe je een succesvolle e-mail marketing campagne kunt opzetten die betrokkenheid en conversies stimuleert.

Een dag in het leven bij een copywriting bureau

Een dag in het leven bij een copywriting bureau

Altijd al willen weten hoe een dag in het leven bij en copywriting bureau eruit ziet? In deze blog neemt copywriter en creative director Debora je mee!

Hoe schrijf je een blog die je doelgroep aanspreekt én die jouw SEO verbetert?

Hoe schrijf je een blog die je doelgroep aanspreekt én die jouw SEO verbetert?

Niet alleen je doelgroep aanspreken, maar ook de SEO van je website verbeteren. Dat kan! Hoe? Een blog schrijven, natuurlijk.

Hoe kies je de juiste tone of voice voor je teksten?

Hoe kies je de juiste tone of voice voor je teksten?

Het kiezen van de juiste tone of voice kan een uitdaging zijn, maar met onze tips wordt dit een eitje!

Hoe belangrijk is een zoekwoorden onderzoek in SEO?

Hoe belangrijk is een zoekwoorden onderzoek in SEO?

Met een goed zoekwoorden onderzoek kom je bovenaan in Google en haal je (nog) meer potentiële klanten naar jouw webpagina.

Zo gebruik je zoekwoorden op de juiste manier in een SEO blog

Zo gebruik je zoekwoorden op de juiste manier in een SEO blog

Hoe maak je goede content voor jouw website, en hoe speel je slim in op de zoekmachines? Hoe weet je of je SEO zoekwoorden op de juiste manier gebruikt?

Hoe stel je de perfecte URL samen en waarom is dit belangrijk?

Hoe stel je de perfecte URL samen en waarom is dit belangrijk?

Een goede URL is de sleutel tot een succesvolle website. Maar hoe kun je de perfecte URL creëren voor je website? Lees het hier!