Je bent net begonnen als ondernemer en gaat een eigen website maken of je wilt de huidige pagina’s van je website optimaliseren. Het doel van de website is om de winst te verhogen en zoveel mogelijk potentiële klanten naar jouw website te halen, logisch! Hoe hoger je website in Google staat, hoe beter dit voor de onderneming is. Een goed zoekwoorden onderzoek is hierbij onmisbaar. Maar waarom is een zoekwoorden onderzoek noodzakelijk, en hoe ben je zeker van een goed zoekwoorden onderzoek? Wij leggen het voor je uit!
Wat is een zoekwoorden onderzoek?
Iedere ondernemer is op zoek naar een succesvolle strategie voor zowel SEO als SEA. Een goed zoekwoorden onderzoek is hierbij onmisbaar. Je achterhaalt welke zoekwoorden mensen het vaakst gebruiken (een hoog zoekvolume) als ze in een zoekmachine op zoek zijn naar een product of dienst. Als jij de juiste zoekwoorden weet te verwerken in de content van jouw website, is de kans groot dat je bovenaan in Google komt te staan en ziet de doelgroep jouw website als eerste voorbij komen.
Waarom is een zoekwoorden onderzoek relevant
De content van jouw website trekt op dit moment misschien nog niet genoeg potentiële klanten aan. Om de content te optimaliseren, is een zoekwoorden onderzoek noodzakelijk. Door een goed zoekwoorden onderzoek te doen, weet je precies met welke woorden jouw doelgroep op zoek is naar een bepaalde dienst of product. Je voegt dus simpelweg meer waarde toe aan de content op jouw website en begint zo gemakkelijk met scoren!
Hoe doe je een goed zoekwoorden onderzoek?
Je hebt voldoende data nodig om een goed zoekwoorden onderzoek te doen. Welke zoekwoorden zijn het beste om te gebruiken, wat is het zoekvolume van de zoekwoorden en hoe is het gesteld met de concurrentie die ook wil scoren op hetzelfde zoekwoord?
Brainstormen maar!
De potentiële klanten zijn ook allemaal mensen, net als jij. Begin met logisch nadenken en bedenk voor jezelf met welke zoekwoorden je bovenaan wilt staan. Waar zou jij zelf op zoeken als je dit product wilt aanschaffen? Noteer alles wat in je opkomt en begin met brainstormen.
Handige software tools
Een zoekwoorden onderzoek is vooral gebaseerd op data via handige software tools. Voorbeelden hiervan zijn SEMrush, SE Ranking en Keyword Planner. Deze tools geven inzicht in welke mate bepaalde zoekwoorden worden gezocht en vaak ook hoe diezelfde zoekopdrachten in de loop van de tijd zijn veranderd. Dit helpt met het maken van een lijst met zoekwoorden en beperkt de lijst tot de zoekwoorden die echt alleen van belang zijn. De tools zoeken naar woorden of woordgroepen die betrekking hebben op jouw producten of services. Welke zoekwoorden zijn het belangrijkste voor jouw onderneming en welke veel minder? Met de handige software tools heb je gemakkelijk en snel de perfecte lijst met zoekwoorden samengesteld!
Google Suggest
Google Suggest is makkelijk te gebruiken en bevat waardevolle informatie. Ga naar Google, vul de zoekterm in die je in gedachten hebt, en voilà! Google geeft je automatisch verschillende suggesties vanaf het moment dat je begint met typen. Waar zoeken mensen het meest op? Deze suggesties komen bovenaan te staan. Gemakkelijk en snel, en voordat je het weet heb je een hele lijst met goede zoekwoorden!
Wil je weten hoe je jouw website kunt optimaliseren voor lokale zoekopdrachten? Dat lees je hier!
Zoekwoorden onderzoek laten uitbesteden?
Copywritings is gespecialiseerd in het maken van content en richt zich op de doelgroep die bij jouw dienst of product past. Door de tekst uit te laten besteden aan ons, weet je zeker dat jouw website bovenaan in Google tevoorschijn komt en dit meer potentiële klanten aantrekt. Wij weten ook hoe we jouw content kunnen optimaliseren voor long-tail zoekwoorden. Vraag gemakkelijk en snel een offerte aan op onze website en begin met scoren!